3 och 1 år!!

Alltså, jag vet att jag är jättedålig på att uppdatera här... Förmodligen för att allt flyter på så himla smidigt, oftast iallafall :-).
 
Fick mig en tankeställare häromdagen.
Jag fick hem ett brev med en 3-års uppföljningsenkät från CFTK, där jag skulle svara på en hel del frågor.
Jag var tvungen att tänka efter och läsa igenom min egen blogg - och jo, det stämmer, det är 3 år sedan jag opererades :-). Närmare bestämt 2010-10-19 - jösses, hur kunde jag glömma det?!?
 
Om man nu tittar tillbaka på de tre åren som passerat så tycker jag ändå att det gått riktigt bra :-). Jag känner mig oerhört nöjd över att jag tog det beslutet att operera mig och att jag valde en sleeve. Det enda jag kan känna lite irritation/sorg över, är att jag inte gjorde den tidigare...
 
Jag fick iallafall svara på en massa frågor om hur jag äter och om jag kan äta allt osv.
Fick även svara på längd, vikt och midjemått... Längd var ju inte så svårt, 170 cm. Men vikt... Jag har inte vägt mig på jättelänge... Vågen stannade iallafall på 67 kg. Liten chock där! Jag trodde nog det var lite mindre... Gick tillbaka i mitt viktschema här i bloggen och såg att de två senaste gångerna jag vägt mig och lagt ut det här har vikten varit 67 och 66 kg, så jag har mao inte gått upp något i vikt. Detta jäkla bantningstänk och viktfixering...
Som minst var jag nere i 61 kg... Men nu mår jag bra :-). Min faster, som jag inte träffar så ofta då hon bor en bra bit bort, sa i somras att även om jag lagt på mig några kilon så såg jag fräschare och piggare ut, mer frisk och sund, och det är skönt att höra!
Midjemåttet sen då... Hmm, det har jag inte kollat på jättelänge... Jag vet att jag ökat på mig lite runt midjan, låren och rumpan. Gick tillbaka i bloggen även för att hitta det och hittade en siffra från 2/1-12 och då var midjemåttet 79 cm (det var i den vevan jag vägde som minst ska jag nog tillägga också).
Idag när jag mätta mig stannade midjemåttet på 94 cm!! Hjälp!! 94 cm!! Är det mycket? I min värld är det jättemycket! Och då har jag ju genomgått en bukplastik också...
Vad har ni andra i midjemått?
Fast det kanske är helt normalt... När jag köper byxor så köper jag storlek S eller M. I jeans i tumstorlek så oftast 29 i midjan, lite olika på olika märken dock...
 
131107 är det 1 år sedan jag gjorde min bukplastik!
Mailade kliniken i dag om ett återbesök som skulle ske 9-12 månader efter operationen och jag har inte hört något... Har fått svar och tydligen var det ovisst om ett återbesök skulle ske, men att jag var välkommen till dom i Uppsala på ett :-).
Jag är ju inte riktigt nöjd med några detaljer, och jag hoppas att läkaren förstår mig och är redo att göra någon form av korrigering av de detaljerna.
Sen skulle jag vilja höra med honom om fettsugning... Inte jättemycket, men lite på ryggen och höfterna kanske... (hoppas inte min man läser det här nu :-)
Jag skulle iallafall få lite förslag på datum för återbesök får vi se om något av de passar mig :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0