Överpetig??

Jag "fuskar" lite med tejpen ibland... Ska ju ha den i 6 månader, men när den sitter där så kan jag inte smörja in mig överallt, något jag verkligen behöver under vinterhalvåret, samt att den är stel och obekväm. Så i morse, innan duschen, tog jag bort den och är utan under dagen så jag kan smörja in mig ordentligt. Och helt plötsligt känns man så mycket "friare" :-).
Jag vet att man kan vara svullen i upp till 6-9 månader efter operationen, och det är därför återbesöket inte ligger förrän efter 9 månader, så jag hoppas att lite av det jag stör mig på nu är svullnad och kommer att försvinna.
Nu bekostade ju landstinget min bukplastik, men jag ångrar lite nu att jag inte frågade kirurgen om fettsugning i samband med operationen, så hade jag kunnat lägga till dom pengarna själv. Som det känns nu så kan det ev bli aktuellt med en fettsugning, eller så är det jag som är överpetig...
Tycker att det "valkar över" lite här och där... På ryggen och under armarna (syns framförallt när man har behå på sig), samt lite "lovehandles"... Fast jämfört med innan open så är det ju ingenting!
Ska se vad träningen ger för resultat först och sen ska jag rådfråga kirurgen på återbesöket, vad han tror om en fettsugning. Det kan väl ändå inte vara lika lång konvalecens efter en sån som efter en bukplastik, eller....?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0