Januari :-)

Äntligen kommer det en uppdatering :-).
Jag tycker att det varit jättejobbigt med det spruckna snittet. Mest psykiskt, vill ju vara "frisk"... Vill börja leva som normalt igen. Träna och så...
Jag fick ju den där specialkompressen från kliniken, Aqua Sel (eller vad den hette), som skulle bytas ofta och i början bytte vi 2 gånger / dag. Mannen såg ingen skillnad i början och det tog ganska lång tid innan det började synas resultat och nu är det nästan helt läkt. Vi använder inte kompressen längre för det har liksom läkt ihop och är inget öppet sår längre. Som det är nu har jag bara ett plåster på för att skydda de skorpor som sitter där samt för att skydda linne och gördel från ev. blödningar.
Det uppstod ännu ett ställe där det sprack lite, men den här gången fixade mannen allt själv :-). Han såg ett stygn som kroppen inte tagit hand om och klippte bort det, sen la vi lite av gelékompressen där och nu är det också läkt :-). Min förhoppning är att allt ska vara läkt så jag slipper kompresser och plåster lagomt till det att jag slipper gördeln helt och hållet, vilket är den 16/1. Som det är nu sover jag ju utan den och det är så himla skönt att få ta av sig den, samtidigt som det är ett skönt stöd.
Det ska bli skönt att börja jobba igen i morgon, fast jag är enormt glad och tacksam över att jag bestämde mig för att vara ledig nu mellan jul och nyår, samt fram till i dag. Visst har det kostat mig en hel del pengar, men med tanke på de komplikationer som uppstått så känns det bra att kunna vila när man känner för det. Jag tror dessutom att det bidragit till läkningen, just vilan :-)
 
Till Linda:
Jag är övertygad att du kommer att gå ner de kilona du vill bara du anstränger dig och börjar träna lite :-). Då kommer även kroppen att börja ändra form, förmodligen till det bättre ;-). Så det är bara att bita ihop och se 2013 som Ditt År!
Lycka Till!
Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad skönt att läkningen går bra nu :) Kommer du att behöva göra några mer ingrepp? Som bröst eller lår?
Jag skulle gärna lysta upp brösten några decimeter ;) I dag blir det årets första träning i spinningsalen ska ta det väldigt lugnt för kroppen kommer bli helt chockad och undra vad jag håller på med ;) Har gkort en plan för hur jag ska ha tid med träningen och lyckas få in den i vardagen på ett bra sätt och ändå ha tid med familjen. Jag har SATS i samma hus som jag jobbar och de har lunch spinning 3 ggr/veckan vilket jag satsar på att gå på. Kommer ju att bli lite längre luncher de dagarna men jag ska försöka att komma in lite tidigare på morgonen och sen kan man ju korta ner lunchen någon annan dag :) Det löser sig men risken är att eftersom jag har så mycket på jobbet så kommer jag att hoppa träningen och jobba istället... Mitt löfte är iaf att satsa på mig själv i år. När kommer du att få anstränga dig igen?
Kram Linda

2013-01-07 @ 09:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0