10 veckor!

Idag är det 10 veckor sedan min bukplastik! Shit vad tiden gått fort, egentligen :-). Så, from i dag behöver jag alltså inte ha gördeln längre - känns både skönt och skrämmande :-).
Alla skorpor har iallafall lossnat, så man kan kostatera att jag är helt läkt nu iallafall :-).
Ska bli intressant att se vad kirurgen säger på nästa återbesök, om han tycker att det behövs en ärrkorrigering runt naveln eller inte. Hmmm, undrar hur man går tillväga vid en sån?? Jaja, det visar sig nog :-)
 
Nu har jag iallafall skrivit in mig på gymet :-). Min förhoppning är att jag ska köra två pass i veckan. Jag brde försöka hinna med att klämma in ett pass måndag-torsdag sen ett till pass fredag-söndag. Nu är jag ju ledig på fredagar så min förhoppning är ju att det ska gå ett bra pass på fredag morgon/fm som man kan köra direkt efter att jag skickat iväg barnen till skolan. Håll tummarna för att det blir så :-). Annars finns ju faktiskt möjligheten att åka till någon annan närliggande stad och träna på deras pass :-).
 
Lite svar till Linda :-)
Jag tycker min kropp ändrar sig än. Även fast inte vågen visar så mycket minus nu för tiden, så märks det på kläderna att kroppen minskar, vilket är skönt. Så jag tror att det är viktigt att man ger kroppen tid att "hämta sig", då kommer den även att ändra sig.
Jag har också ett väldigt stillasittande jobb, tyvärr... Försöker dock att ta mig ut på en liten promenad varje dag på lunchen, typ 20 minuter. Dels för att få röra på mig, men också för att hålla magen lite i trim, så den jobbar bättre :-).
Jag har haft problem med att gå på toa, framförallt att göra "nummer 2", då jag lätt blir hård i magen, men det har rätat till sig och nu har jag inga problem tycker jag.
Sen vet jag att jag dricker på tok för lite vatten. Får vara glad om jag får i mig 2-3 glas... Vet att jag borde dricka mer och har en vattenflaska stående på jobbet, men den fyller jag sällan... Skärpning där!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0