Sorry.....

Oj, förlåt för jag inte skrivit på länge... Allt flyter på så himla bra med allt så jag glömmer liksom bort den här bloggen :-). Det är ju iofs skönt att det går så pass bra som det gör, men jag vill inte glömma bloggen! Lär ta mig i kragen tror jag bestämt :-).
 
Lite uppdate om min bukplastik kommer här :-).
Jag har inte gjort den än. Tröttnade på att landstinget inte kunde komma med direkta svar om när den kunde tänkas ske så jag utnyttjade vårdgarantin och hamnade då i Uppsala på Art Clinic och en läkare som heter Anders Liss. Operationsdatum är satt till den 7/11, ett datum som jag valt själv efter mitt jobb :-). Det närmar sig... Jag har varit på ett första konsultationsmöte med honom och det kändes jättebra! Han bad mig fundera över vilket typ av snitt jag ville ha... Om jag hade stått kvar i landstingskön hade dom gjort en "vanlig" bukplastik sa han, och det trodde jag nog att han också skulle göra, men han föreslog ett sk "T-snitt". Vilket innebär att förutom det "vanliga" snittet under magen så kan jag få ett till snitt från magen och upp mot brösten så han kan dra mer hud från sidorna också. Det innebär ju att jag får ett till ärr, ett mer synligt sådant, men antagligen mindre skinn att irritera mig på. Efter att frågan har fått smälta in lite så har jag kommit fram till att det blir ett sånt snitt, om han tycker att det behövs. Jag är ju trots allt 37 år och är inte ute efter att killarna ska vissla efter mig på stranden, jag vill kunna ha lite tajtare toppar utan att det väller ut överallt och då spelar ett ärr mer eller mindre ingen roll :-).
Jag är lite orolig över sjukskrivningen. Jag är rädd för att jag tror att jag kommer vara piggare än vad jag egentligen blir... Jag har räknat med att kunna åka på konferens med jobbet 2 veckor efter operationen - är jag väl optimistisk då? Får väl ta en extra alvedon eller nåt ;-).
 
Ställde mig på vågen för två veckor sedan... Den visade 65 kg. Känns ok :-). Lite panikkänslor fick jag allt... Vet ju att jag varit nere på 61. Helt sjukt vad hjärnan kan spöka! Tittar man på min senaste vägning, som var den 30/4, så var den 64 kg så det rör sig ju inte mycket, men ändå så var det uppåt.... Lär nog väga mig lite oftare tror jag.
Sen vet jag att jag slarvar enormt mycket med mina mellanmål... Jag har blivit ett riktigt fikamonster och dricker gärna kaffe och då lär man ju ha något till, och inte blir det en banan kan jag lova :-)
 
Nej, skärpning nu på många fronter! Både med bloggen, med vågen och med mellanmålen :-).
 
 
Vet inte hur många som fortfarande kikar in här, trots bristen på nya inlägg, men det vore roligt med en kommentar från er så jag vet :-).
Det kan ju hända att ni har något speciellt som ni vill att jag ska skriva om eller som ni vill fråga, det är bara att slänga in en kommentar så lovar jag att svara :-)

Kommentarer
Postat av: Helene

Har följt dej sedan starten, kul med en uppdatering :)

Lycka till med operationen!

2012-10-10 @ 11:41:52
URL: http://missh.blogg.se
Postat av: Malin

Tittar förbi ibland:) Lycka till m bukplastiken.

2012-10-14 @ 09:12:27
URL: http://www.malinsresa.bloggplatsen.se
Postat av: Åsa Gadd

Tittar in här ibland, lycka till med bukplastiken :-)

2012-10-20 @ 08:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0