5 dagar sedan!

Jag överlevde!
Skämt åsido :-). Skönt att det är över nu :-).
 
Kom till kliniken vid 7.15 i onsdags morse. Kom in bakvägen och fick byta om direkt. Träffade en sköterska som berättade lite om operationen samt satte en nål för droppet sen. Efter det var det dags för läkaren att rita på magen. Vi bestämde då, tillsammans, att det skulle bli ett T-snitt (den större operationen). Efter det träffade jag narkosläkaren och sen, kl 7.45, låg jag på operationsbordet. Skönt att det gick så pass fort då hann jag inte fundera så mycket.
Operationen skulle ta ca 2 timmar och runt lunch var jag så pass pigg att jag kunde ringa hem. Sov till och från hela dagen, men blev piggare och piggare. Hade inte så ont som jag hade förväntat mig, något som även förvånade sköterskorna.
Dom tog bort 1,5 kg sammanlagt, varav 700 gr på nedre delen av magen, så resterande 800 gr satt alltså på sidorna, vilket gjorde att det kändes ännu bättre med beslutet om T-snittet.
Dom sydde inte ihop magmuseln eftersom den inte hade delat på sig :-). Jag tror att det kan bero på det att jag inte har så int faktiskt och är ganska rörlig.
I går duschade jag för första gången sedan operationen. Bara en sån sak gör ju att man blir piggare! I samband med det  skulle även alla kompresser tas bort så nu har jag bara tejp över själva snitten. Tejpen ska sitta till nästa vecka, måndag, då jag ska ner på återbesök.
Jag har en gördel som ska sitta på dygnet runt i 5 veckor nu. Sen ska den sitta ytterligare 5 veckor, antingen dag eller natt.
Det är svårt att inte göra något hemma... Jag vet att ju mer jag vilar desto fortare går läkningen, men det är svårt att se mannen göra allt... Tvätta, stryka, dammsuga, laga mat, skjutsa och hämta barn, träningar hit och dit... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0