JAAAA!!!!

Har idag varit på kirurgkliniken för läkarbesök inför en ev. bukplastik.
Och han beviljade den!!!!!!
Var ju till vårdcentralen först och den läkaren var ju skeptisk till att landstinget skulle betala, men han skickade en remiss iallafall. Sen har jag ju fått lov att komplettera den med längd och vikt samt fotografier.
Längst inne så hoppades jag verkligen att jag skulle få detta svaret, men jag var beredd på att få "kriga" lite mer för det.
Snacka om att jag blev snopen när han drog ner trosorna och lyfte upp "degklumpen" till mage och sa att dom skulle hjälpa mig. Att jag uppfyllde alla kriterier för en bukplastik med råge! Det efter att kommit in genom dörren 1 minut tidigare. Jag hade ju min man med mig och han sa att jag såg väldigt chockad ut och det kan jag tänka mig :-). Började ju nästan gråta ju :-).
Han förklarade hur operationen skulle gå till och förberedde mig även på att jag kanske skulle få erbjudanden från Stockholm, enligt vårdgarantin. Nu är jag ju lite begränsad genom mitt arbete, när jag kan vara sjukskriven och så, så tidigast till hösten blir det aktuellt. Skit samma när - huvudsaken är att det blir av!!
Shit alltså!! Vilken lycka :-)

Kommentarer
Postat av: Linda

Men såååå underbart roligt för dig :-) Är det för att skinnet inte ville hänga med när du har gått ner så mycket så snabbt? Mitt skinn har hängt med ganska bra men jag har inte gått ner lika mycket, 21,5 kg vill gå ner 6,5 till helst... Min kropp har gått ner den vill med hjälp av operationen nu är det träning och nyttigare levende som gäller för det sista. Har köpt kort på Friskis & Svettis nu men har problem med kristallsjukan och har svårt att träna. Har du överflödigt skinn någon annanstans? Kram Linda

2012-03-16 @ 07:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0