Sorry....

Alltså, shit vad tiden går fort!! Jag hinner liksom inte med känner jag....
Har full förståelse för om mina lädare överger mig när jag aldrig uppdaterar... :-)
Jag har nu kommit så långt att jag slipper ha gördeln på nätterna och vilken frihet, vilken lycka! Så skönt att sova utan! Men första natten var det jätteläskigt! Jag sov nästan ingenting. Var livrädd för att minsta lilla rörelse skulle göra så att snittet sprack. Men nu efter några dagar så sover jag riktigt bra :-).
Jag har ju beklagat mig lite om min navel tidigare.. Vilket visade sig var befogat... I söndags så sprack nämligen snittet som går runt naveln.. Inte hela snittet som tur var, men ca 1 cm långt och det glipar ganska mycket... Var ner till kliniken i måndags som konstaterade att det var ett invärtes stygn som kroppen inte tagit reda på som låg och irriterade. Hon klippte bort det och gjorde rent innan hon rådfrågade läkaren om det skulle sys ihop på nytt, men det tyckte han inte. Istället har jag en speciell gelékompress i såret som hjälper till att både dra ut eventuella basilusker samtidigt som den ska hjälpa såret att läka ihop innifrån. Den ska bytas minst 1 gång/dag. Dom räknar med att det kommer att ta minst 4 veckor innan det är helt läkt. Men redan till jul så ska jag se skillnad på djupet iallafall, att det börjat dra ihop sig. Men i morse när vi bytte kompress så tyckte mannen inte att det såg bättre ut, snarare tvärtom...
Ärligt talat börjar jag bli lite less på allt... Jag vill ju bara att det ska läka ihop fint och bli som "vanligt" igen... Men dom andra snitten/ärren ser enormt fina ut måste jag säga! Jag var ju lite orolig för det som från brösten och ner till naveln, men det kommer knappt att synas när det läkt klart, det är jag helt övertygad om :-).
Jag lovar att hålla er lite mer uppdaterade  :-)
 
Är det någon som funderar över något?? Hojta till bland kommentarerna i så fall ;-)

Kommentarer
Postat av: Linda

Hur går det? Är det bättre runt naveln?
Jag gjorde en Sleeve 14/2-2011 och har gått ner 24 kg har ca 4,5 kvar till mitt mål. Har stått stilla väldigt länge nu eftersom jag inte anstränger mig särskilt mycket längre men mår dåligt över magen som fortfarande är lite stor men det hoppas jag fixa med träning och rätt kost 2013 :) Uppdatera gärna så att man får veta hur det går.
Linda

2013-01-04 @ 18:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0