1 månad!

Shit vad tiden går fort! Nu är det 1 månad sedan jag gjorde min operation.
Tanken från början var nog att jag skulle uppdatera här lite oftare, men det är bara att konstatera att kroppen behöver fruktansvärt mycket energi för att läka, så tyvärr så tryter orken....
"Läckaget" jag skrev om tidigare har gett med sig, tack å lov! Kände mig som en storkonsument av både bindor och trosskydd kan jag lova :-).
Däremot har det börjat vätska lite på ett annat ställe. Inte alls som tidigare, men tillräckligt för att det ska sitta en kompress över iallafall. Lite drygt att det inte vill läka ihop helt och ordentligt...
Sen är det ju den där naveln... Jag tycker ju att navlar är äckliga överlag! Den här naveln bidrar inte till det bättre kan jag lova! Själva navelformen och stygnen som sitter runt naveln ser jättefina ut, men det geggar lite längst ner på naveln, där den möter snittet som kommer nerifrån. Jag hoppas verkligen inte att det kommer att påverka hur den blir att se ut i slutändan! Jag vill ha en fin navel ju :-).
I övrigt går det bra! Visst är jag fortfarande hämmad i mina rörelser och så. Jag känner att det stramar och drar både här och där. Främst när man setat en stund och ska resa sig. Antar att det är normalt...
Jag ska ju ha gördeln dygnet runt i 5 veckor sen bara dagtid, och på onsdag har det gått 5 veckor!! Fatta hur skönt det ska bli att sova utan! Nu har jag dock blivit van vid att ha den den, ett ganska skönt stöd, men man går ju miste om en led på kroppen. Sen kliar det en hel del under den kan jag säga. Nu har jag alltid ett linne under den, vilket jag kan rekommendera. Tror att det hade blivit ännu varmare och kliat ännu mer om jag haft den direkt på kroppen. Sen känns den fräschare nu också. Tvättar linnet ofta kan jag säga!
Jag är fortfarande ganska svullen. Jag hoppas verkligen att det är det jag är, och att det kommer att ge med sig, annars blir jag faktiskt lite besviken....
Kommer nog att lägga upp lite kort sen. Lär bara kolla hur de ser ut först, om det syns något på de överhuvudtaget :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0