Trött på kommentarer....

När ska man bli nöjd?
Först blir jag "sur" för att ingen kommenterar min viktnedgång, sen blir jag sur när den blir kommenterad... Men det beror på vem som kommenterar tror jag :-).
Det är ju väldigt få som vet om orsaken till viktnedgången.
En av dom som vet om den är ett riktigt träningsfreak. Hon jobbar på ett gym och som gympalärare. Är utbildad hälsopedagog mm. Hon frågade i helgen om jag hade tänkt och försvinna?
Och det ska komma från henne?!? Liten, smal och späd...
Nej, jag har inte tänkt försvinna! Vill ner på en vikt där jag känner att jag trivs och där jag känner att kroppen mår bra - vill inte ha värkande knän, rygg eller nacke. Är det för lite begärt?
Enligt bmi-skalan är jag fortfarande överviktig. Behöver tappa runt 11 kg till för att komma ner på normalviktig, och dit hade jag tänkt komma - jag vill vara "normal" :-).
Varför inte bara säga att det syns eller något mer "neutralt"? Varför välja såna ord? Fast det var kanske inte menat så som jag tolkar det....
Någon annan som fått dumma/konstiga kommentarer/frågor?

Kommentarer
Postat av: Systerlyster

Jag tror folk inte riktigt vet vad de ska säga. Därför blir det konstiga kommentarer just som "du kommer ju att försvinna" fast man bara blir normalviktig. Istället för att säga "vad fin du är" eller något sånt så blir det ofta lite klumpiga komplimanger, eller vad de tror är komplimanger. Det verkar vara svårt att bemöta en överviktig som har blivit smalare! Kanske är det så att man har en viss inställning till någon som är överviktig, och när denne går ner i vikt är det svårt att veta hur man ska bemöta den i sin "nya kropp". Så har jag upplevt att folk känner när det gäller mig. De blir osäkra på nåt sätt...

Men det är inget att bry sig om :) Var stolt o trygg i din kropp :)

2011-01-24 @ 12:31:34
URL: http://www.systerlyster.wordpress.com
Postat av: M

Systerlyster har nog helt rätt i det hon skriver; att folk inte vet hur de ska hantera när vi tjocka blir smala(re) och då kommer det konstiga kommentarer istället för trevliga.

I mitt fall har jag märkt att många ofta säger något till min fru istället för direkt till mig..?!

Liksom.. va?

Nog för att jag förstår att folk har behov av att "skvallra", men välj att göra det med andra än min fru tack!

2011-01-24 @ 13:06:42
URL: http://1och0.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0