Jag ljög....

Brukar åka till en närliggande stad och handla mat. Så även i går, fredags.
Träffade då en tjej som jag inte träffar speciellt ofta, vi umgås inte eller så, känner till varandra, har gemensamma bekanta och så.
Hon tittar lite på mig och så säger hon: "Vad liten du har blivit"
Ja, svarar jag, jag försöker iallafall. Då frågar hon: "Hur gör du då?" Jag blev ganska ställd av frågan... Svarade: "Försöker tänka mig för"....
Usch, jag ljög....
Jag har ju inte varit speciellt öppen med min operation. Det är ju bara ett fåtal som vet om den... Tycker liksom att det är min ensak....
Sen har jag ingen lust att stå och diskutera det inne på ICA bland alla andra människor en fredag em....

Det är iallafall första gången jag ljugit om min operation.... Undrar om det var första och sista gången??

Kommentarer
Postat av: Systerlyster

alla behöver ju inte få veta, det är ditt beslut och du behöver inte se på det som ljuga. Innan jag hade bestämt mig för om jag skulle berätta eller inte, så tänkte jag svara så här på såna frågor:

- Jag äter mindre helt enkelt!

..vilket är sant, jag tänkte bara utelämna ordet operation! :)

Du gör som du vill och ha inte dåligt samvete för det. Alla behöver inte veta allt om oss!

Kram på dig!

2011-01-22 @ 15:12:52
URL: http://www.systerlyster.wordpress.com
Postat av: M

Håller med... ha inte dåligt samvete. Det mår du bara dåligt av i längden.

Jag har inte heller varit helt öppen för alla. Ingen på mitt jobb vet tex, trots att det är de som ser mig varje dag. Om någon skulle fråga kanske jag säger som det är, men inte annars. Varför liksom?

2011-01-24 @ 12:54:36
URL: http://1och0.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0