Angenäma problem :-)

När jag vägde som minst med hjälp av Reductil köpte jag mig ett par jeans, på "vanliga" avdelningen på Kapp Ahl, storlek 46. De blev för små efter ett tag... Nu provade jag dom häromdagen för första gången på ganska länge. Dom är för stora! Stora i midjan, hänger lite i rumpan, allmänt stora överallt - över låren och benen också... Jaja, dom får hänga med ett tag till, de duger på jobbet.
Jag vill inte köpa för mycket nya kläder än, jag har ju trots allt ett antal kilon kvar att gå ner. Det enda nya jag köpt är 3 behåar, men snart lär jag köpa trosor också :-). Tänk om det skulle hända något och man hamnar på sjukhuset, då kan man ju inte ha världens häng på trosorna :-).
På jobbet använder jag täckjacka och täckbyxor i bland. Nu var det ett bra tag sedan, men i går var det dags igen. Jag har använt pappas gamla täckbyxor, dels för att det inte är så noga med dom, om dom blir smutsiga eller så, men så är det bara de som passat någorlunda i midjan också, eller rättade sagt - tack vare hängslena så behöver jag inte knäppa knappen. Nu är de för stora! Skulle verkligen behöva ett skärp i dom!
I mina ögon är detta angenäma problem :-). Jag ser verkligen fram emot att få uppgradera garderoben till våren och sommaren.
Mitt närmaste problem är utlandsresan om några veckor... Måste sätta igång och prova mina sommarkläder. Jag hoppas det finns något jag kan ha iallafall, det är ju liksom fel säsong för shorts och t-shirt nu, om man säger så :-)

Kommentarer
Postat av: @ngie

Så roligt när man märker att det händer något i alla fall. Grattis :)



Prova Tradera där kan du få tag i det mesta till en billig peng, det är verkligen inte kul att ha för stora kläder inte heller att lägga massa pengar på kläder man kan ha en eller ett par månader.



Ha det bra, Kram

2011-01-20 @ 13:00:33
URL: http://mammamormormanniska.blogspot.com/
Postat av: :)

Vad kuuul :)

Längtar tills mina kläder hänger;)

Kramen

2011-01-20 @ 20:12:37
URL: http://minviktigastekamp.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0