Bättre och bättre :-)

Det går bättre och bättre för varje dag som går.
Till frukost äter jag nu mjukt bröd varje dag, grovt och mörkt dock. Det går riktigt bra nu, skönt! Ibland får jag i mig lite fil också, ca 1 dl, ibland inte. Det får varje dag visa, vad som funkar och inte funkar.
Maten går det också bättre och bättre med. Jag kanske inte äter större portioner, men jag kan äta lite fortare nu - framförallt gör det inte lika ont om jag råkar äta för fort, vilket är skönt.
Det gäller att lyssna på kroppen och inte äta mer... När magen är mätt då ska man inte ta lite till, bara för att det är gott :-).

Sen ska jag villigt erkänna att jag saknar vissa saker. Som att dricka till maten t.ex. Det kanske kommer att gå bra en vacker dag, men inte än.
Samma sak med kolsyrade drycker, det går inte! Jag får som ett tryck över bröstet i samband med att jag sväljer. Det kanske också går en vacker dag :-).
Alkohol har jag inte vågat mig på än... Jag vet att jag sagt att jag skulle prova hemma minst 1 gång innan vi åker till Lanzarote. Det är bara att inse att jag inte hinner prova. Eller inte vågar... Jag vet inte... Har iofs inte känt något behov heller, men sommaren närmar sig och jag vet hur det brukar bli, vi är ju väldigt sociala av oss, har en massa vänner som vi gärna umgås med samt en massa roliga tillställningar inbokade i sommar. Får ta mig i kragen och ta upp en cider ur matkällaren någon kväll :-).

Annars kan jag bara säga att det enda jag ångrar med operationen är att jag väntade så himla länge! Jag borde ha gjort den låååångt tidigare :-).

Kommentarer
Postat av: Systerlyster

Det låter bra, skönt! :)

Jag kan inte heller dricka till maten och kolsyrat känns konstigt, men jag kan dricka i små mängder. Alkohol går bra om det är något okolysrat typ vin eller en liten drink, men cider är nästan omöjligt för det är sååå himla kolsyrat.

Så om du vill dricka så är mitt tips att testa något utan kolsyra till en början!

Är riktigt avis på din resa, jag vill också åka till solen! :)

2011-02-06 @ 18:34:33
URL: http://www.systerlyster.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0