Söndag

Då har jag varit på purékost i några dagar då. Jag tycker nog att soppfasen kändes bättre - iallafall i dagsläget...

Har försökt äta kokt ägg till frukost, men jag får knip i magen av det. Knäckemacka med leverpastej går däremot bra.
Frukosten är den värsta måltiden! Vet inte om det beror på att magen "vilat" under natten och inte behövt jobba något. Jag blir ofta yr och matt när jag äter frukost, behöver vila en bra stund efteråt innan det släpper.
Ska prova med fil/yoghurt någon dag få se hur det funkar.

Till första lunchen, i fredags, var jag duktig och skulle laga mat. Kokade potatis, broccoli och kyckling - fy f*n vad äckligt det var! Fick knappt i mig något, det stod mig upp i halsen.... Testade samma till middag sen, fick i mig lite mer än tidigare, men det smakade inte bra...
Har varit och köpt barnmatsburkar nu, för 6 månaders, och testade en sån i går (lördags). Kryddade på en hel del :-). Kan inte påstå att det var gott, men det gick då ner iallafall och det är väl huvudsaken.

Till middag i går åt jag samma sak som resten av familjen, spagetti och köttfärssås. Smakade bra, men även det behövdes kryddas på en hel del. Antingen har jag blivit mer "känslig" mot smaker eller så var det dåligt kryddat, ingen aning.

Till mellis exprementerar jag lite. ½ mosad banan funkar bra. I går skalade jag ett stort plommon och åt, funkade också bra, knäckemacka likaså.
Har köpt avocado och keso, men inte hunnit prova det än.
Var in på hälsokostbutiken i går och köpte proteinpulver. Tänkte köra en sån shake/dag iallafall i några veckor till, tycker det är lika bra.

Vattnet går bättre och bättre. Får i mig ca 1-1½ liter/dag, men det gäller att jag kommer ihåg att fylla på vattenflaskan på morgonen och sen ha med den överallt, annars blir det inte av :-)

Återkommer i morgon med vikt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0