På språng hela dagen

Ja, det var jag i går. Så himla skönt att komma ut lite, göra något annat än att bara gå hemma.
Äldsta sonen hade 2 skollagsmatcher i hockey i går, jag passade på att se båda. Det innebar att jag åt första melliset, lunch samt andra melliset i ishallen - funkade superbra! Hann in en sväng på jobbet också, för att kolla läget inför kommande vecka, tanken är ju att jag ska börja jobba då.
Sen hem och äta middag innan vi åkte till ishallen igen, seriematch för grabbarna. Kvällsmelliset intogs även det i ishallen :-).
Det var kanske lika tur att jag inte var hemma i går, var ju så himla less på soppor...

Idag, fredag, går jag ju över på purékost - något jag sett fram emot läääänge :-).
Kokade ett ägg till frukost och tog en knäckemacka med leverpastej - mums säger jag bara. Orkade dock bara äta upp mackan och 1/4, kanske, av det mosade ägget, det som jag hade sett fram emot mest. Fick lite ont i magen, vet inte om jag åt för fort eller om den nya magen inte vill ha ägg... Ska prova i morgon igen få se.

Ställde mig på vågen i morse, kunde inte hålla mig... Blev dock besviken när den "bara" visade 98,6 - trodde det skulle vara mindre. Få se vad måndagens riktiga vägning säger, det är ju den som räknas.
Men just nu känns det jobbigt... Tänk om mina värsta farhågor besannas - att operationen inte kommer att hjälpa?! Då har jag betalt en massa pengar samt gått igenom detta i onödan...

Håll tummarna för att det inte är sant och att kilona kommer att rasa av mig :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0