Måndag em

Kom som sagt var till Stockholm i går kväll. Fick en underbart god köttgryta och ris till middag - mums :-). Satt i soffan och småpratade lite innan jag gick till sängs vid 10-snåret. Karlarna satt kvar i soffan med varsinn whisky och kom inte i säng förrän 12 :-).

Vi skulle ju vara på plats kl 8 i morse så vi bestämde oss för att åka vid 7 snåret - klokt beslut! När man är från "landet" så är det svårt att föreställa sig hur mycket bilar det kan finnas på ett och samma ställe.... Vi kom i allafall fram vid 7.30, hittade en p-plats som vi nu förstår varför den var ledig - det var p-förbud där på måndagar = 550:- i böter.... Jaja, vi hittade en plats iallafall och i det här sammanhanget är det småpotatis.
Det droppade in 3 tjejer till sedan som också ska opas i morgon, Inger, Martina och Anna - kul gäng :-). Vi har tagit en massa blodprover, pratat med narkosläkaren, dietisten och kirurgen. Skönt att ha enskilda samtal med var och en. Sen hade vi en gemensam genomgång med dietisten om maten. Fick se vårdavdelningen också, jättefin!
Fick en massa mediciner utskrivna på resept också, så de har vi passat på att hämta ut. 1 spruta ska tas i kväll, en påse med tabletter i morgonbitti 2 timmar innan jag ska vara där, alltså kl 7.
Jag opas som nr 2 i morgon, Inger är före mig.
Av oss 4 är det 1 som ska göra en gbp, resterande 3 (inkl mig själv) ska göra en sleeve - kul att äntligen hittat någon mer :-).

Nu har vi checkat in på hotellet. Fått oss lite lunch, gjorde sällskap med Inger och Martina. Tror inte det blir så mycket mer idag. Jag är hemskt trött och har huvudvärk - kanske är jag lite nervös ändå....'
Måste ut och fylla på p-tiden om 20 minuter, tänkte passa på att ta en promenad till pressbyrån då och köpa lite godis och en kvällstidning eller nåt, kan ju ligga i sängen ikväll och titta på tv :-).

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0