Lite svar på frågor :-)

Om ca 3 timmar bär det av till Stockholm.
Har precis vägt mig: 102,6. Det blir ett bmi på 35,5 till mina 170 cm.

Varför betalar jag för operationen själv?
Dels för att jag vill göra en sleeve gastrectomy, efter allt jag läst och föredrag jag lyssnat på så är det den som känns bäst ihop med mig, min livsstil, min familj men framför allt med mitt jobb. Och vill man göra en sleeve så får man bekosta den själv.
Sen har jag ju oturen att bo i Dalarna.... Här är det ca 2½ års väntetid på att få komma till överviktsenheten Skönvikt. Sen är det inte säkert att man blir godkänd för en operation efter det. De har många olika metoder de erbjuder på Skönvikt, och det händer att man måste prova på en eller flera metoder innan de beviljar en operation.
Att åberopa vårdgarantin fungerar tyvärr inte då Skönvikt anser att de är ensamma i Sverige om att erbjuda den typen av vård/behandligar som de gör, framförallt i öppenvården, så då "gäller inte" vårdgarantin dem....
Jag hoppas verkligen att det blir ändring på det!

Nu ska jag dammsuga det sista innan duschen väntar - sen väntar Stockholm!

Bye bye så länge :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0