Äntligen hemma :-)

Idag är det lördag morgon och jag kom hem i går, fredag, vid lunch.
Vi tar det dag för dag tror jag :-)

Tisdag:
Skulle vara på kliniken kl 9, skulle då ha tagit en "påse" med tabletter vid 7 och duschat ordentligt innan. Så klockan ringde strax före 7 och medans jag duschade och så passade mannen på att äta lite hotellfrukost, det lilla han fick i sig :-).
Vi gick så vi var vid kliniken 8.45 och då var det fullt i väntrummet. Fullt med patienter som var där för sina provtagningar och som ska opas nu på måndag. Det tog väl 45 minuter innan jag fick komma in, men sen jäklar gick det fort :-).
Jag kom in vid 9.30-9.45 någonting. Fick byta om att ta på mig extremt sexiga kläder samt stödstrumpor. Jag kommer ihåg att de rullade ut Inger vid 10-snåret (skönt att se att hon överlevt :-), sen var det min tur. In på toa och kissa innan det var dags att äntra op.bordet. Tror att klockan var runt 10.15 då.
Nästa gång jag vet att jag kollar på klockan är hon runt 3-½4. Ringde min oroliga man. Vet inte om han blev så mycket lugnare av samtalet med en halvt nedsövd fru som mådde illa..... Var upp på toa relativt fort, hann med ett antal toabesök under resten av den dagen kan jag säga.
Jag mådde ganska illa i början och fick dropp mot det, kanon :-).
Mannen kom förbi och hälsade på innan han åkte hem sedan. Då var jag så pass pigg att vi satt en stund ute i besöksfåtöljerna, men bara en kort stund :-).
Natten sen var ett rent helvete. Men det berodde nog inte på mig utan på hon som låg bredvid mig på uppvaket. Hon hostade, kräktes och snarkade precis hela natten! Och trots att jag fick både sömnmedel, värktabletter samt mot illamående lyckades jag inte få ihop många timmars sömn inte. Det var faktiskt så illa så att personalen ursäktade sig och talade om att tyvärr var alla enskilda rum upptagna, annars hade de flyttat mig.

Onsdag:
Kan väl inte påstå att jag vaknade utvilad, men jag kände mig trots allt ganska pigg på morgonen. Jag fick komma in på avdelningen och äta frukost med de som opades på måndagen. Gott med lite vaniljyoghurt och proviva, även om det tog över 1 timme att få i sig 1 dl av varje :-).
Konstaterade att det gick bättre om man rörde på sig med jämna mellanrum, så det var "gående mat" som gällde den dagen :-).
Runt lunch sen fick vi våra enskilda rum. Skönt att kunna stänga in sig lite, framför allt då hon som mådde dåligt första natten fortfarande inte mådde bra.
Tyckte jag var förvånansvärt pigg. Hade förväntat mig att jag skulle vara mer av ett kolli.
Dagen gick åt till att försöka få i sig flytande mat. Tyvärr har jag jättesvårt med vatten och det förklarade dietisten att det var ganska vanligt, det hade något med ytspänningen att göra. Får världens magknip när jag försöker dricka vatten.

Torsdag:
Hemgång! Eller utskrivning iallafall :-).
Sovit som en gud hela natten! Otroligt sköna sängar och för att inte tala om det enormt stora och fluffiga duntäcket :-).
Haft samtal både med läkaren som opade oss, dietisten samt ena sjuksköterskan.
Mådde lite sämre på torsdagen än på onsdagen. Hade svårare att få i mig "maten".
Känner mig dock relativt pigg!
ÄR trots allt glad över att vi bokat en extra hotellnatt i Stockholm, tror inte bilfärden hem hade varit så rolig annars...
PAssade på att äta lunch på kliniken innan vi gick och checkade in på hotellet. Där fick vi en liten överraskning - de hade uppgraderat rummet till en minisvit - tack å tack :-). Gjorde inte så mycket resten av dagen, jag sov lite, annars vilade vi mest - skönt att bara vara.

Fredag:
Vaknar till ett snötäckt Stockholm! De stora flingorna dalar ner från himmelen, så himla fint :-).
Vi äter frukost och beger oss sen av hemåt. Den första timmen i bilen var hemsk - oj, vad illa jag mådde! Som tur var blev det bättre och bättre under tiden. Åt en Actimel i bilen (mellis) :-).
Stannade till hos min mor & far på vägen hem, det blev uppskattat. Var även in på apoteket och köpte lite mer kompresser så jag kan byta efter duschning och så. Hämtade upp äldsta sonens grejer hos min bror. Var in på ICA och köpte lite andra joser och soppor, såna som jag fått testa under tiden på kliniken och visste funkade. Svängde in hos svärmor också inann vi kom hem, där hämtade vi upp yngsta sonens alla grejer.
Så himla skönt att vara hemma!
Jag var ganska trött efter dagens strapatser så resten av dagen gick åt till att vila/sova på soffan.
Men kl 7 var jag på plats i ishallen för att kika på yngsta sonens första uppvisningsmatch i hockey :-). Då hade jag även duschat! Det var nog tur att det var i en kall ishall, annars vete 17 om det hade gått :-).
Hemma sen så hade vi lite fredagsmys i soffan innan trötheten kom över mig och jag gick och la mig vid 21.30. Så himla skönt att sova i sin egen säng!
Har sovit gott hela natten, varit vaken lite till och från, men inte mycket.

Idag är det lördag och jag ska försöka ta mig ut på en liten promenad, annars blir det en lugn dag - tror jag iallafall :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0