Måndagsvägning :-)

Jaha, då var det måndag igen då :-).
Idag har jag börjat med de andra medicinerna, B12, järn och calcium. Hoppas nu bara att jag inte blir alltför hård i magen av järntabletterna....
Jag har ju haft det jobbigt på morgonen, vid frukosten. Det har blivit bättre :-). Nu gör jag så att jag tar Omeprazolen efter frukost istället för före. Vet inte om det har någon betydelse eller om det bara är psykologiskt - men faktum är att det går bättre!
Sakta men säkert känner jag också att jag kan äta mer. Det är fortfarande inga mängder vi pratar om :-). En liten jämförelse: För någon vecka sedan kunde jag äta ½ varmkorv, nu kan jag nästan äta en hel :-).
Känner att jag måste få ordning på proteinet... Jag är ju så himla kvällstrött...
Vill också börja röra på mig mer. Ska kolla upp lite öppettider i badhus samt gym och så, få se om jag kan komma igång lite.

Dagens vikt: 91,0 kg
Startvikt: 102,6   (bmi 35,6 - extrem fetma)
25/10 - 99,4 = -3,2 kg  (bmi 34,3 - fetma)
1/11 - 97,8 kg = -1,6 kg = -4,8 kg  (bmi 33,9 - fetma) 
8/11 - 96,3 kg = -1,5 kg = -6,3 kg  (bmi 33,2 - fetma)
15/11 - 94,3 kg = -2 kg = -8,3 kg  (bmi 32,5 - fetma)
22/11 - 92,4 = -1,9 kg = -10,2 kg  (bmi 31,8 - fetma)
29/11 - 91,0 = -1,4 kg = -11,6 kg  (bmi 31,5 - fetma)

Jag ser inte på mig själv att vikten minskat. Däremot märker jag det på kläder - både roligt och jobbigt. Vill inte köpa för mycket nya kläder då jag inte vet hur länge jag kan ha dem. Som tur är har jag en del kläder kvar från när jag senast vägde så här lite. Jag åt ju Reductil och gick ner till runt 88-90 kg, så en del hänger det i garderoben.

Något jag ångrar är att jag inte tog några kort innan open.... Så jag har något att jämföra med nu... Men jag var väldigt bestämd på att jag inte ville, fast mannen tjatade :-). Idag ångrar jag det, men det har jag inte vågat sagt till honom.
Så till er som väntar på eran op - TA FÖRE KORT!!!


Kommentarer
Postat av: NinaX

Hej

Här är en till som Sleevat sig hos CFTK, kul att läsa om dina erfarenheter då jag ligger ca en månad efter dig! Maken fick ta foton på mig kvällen innan op, men ett tips till dig är ju att kontakta Tina - de fotar ju alla vid inskrivningen och hon delar säkert med sig av korten om man frågar. :-) Lycka till och må gott!

2010-11-30 @ 21:58:33
Postat av: Lotta

Hej NinaX

Vad kul att du hittat hit, välkommen :-).

Jag vet att de fotade oss, men har inte tänkt så långt att jag kan fråga. Tror det var Jeanette som fotade oss och inte Tina. Det var lite rörigt den dagen kan man säga ;-).

Hur har allt gått för dig då? Har du någon blogg?

Lycka Till med allt framöver och hör gärna av dig igen om du har några frågor.

KRam

2010-12-01 @ 08:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0