Vägning :-)

Lucia 13/12 och måndagsvägning

Dagens vikt: 89,4
Startvikt: 102,6   (bmi 35,6 - extrem fetma)
25/10 - 99,4 = -3,2 kg  (bmi 34,3 - fetma)
1/11 - 97,8 kg = -1,6 kg = -4,8 kg  (bmi 33,9 - fetma) 
8/11 - 96,3 kg = -1,5 kg = -6,3 kg  (bmi 33,2 - fetma)
15/11 - 94,3 kg = -2 kg = -8,3 kg  (bmi 32,5 - fetma)
22/11 - 92,4 = -1,9 kg = -10,2 kg  (bmi 31,8 - fetma)
29/11 - 91,0 = -1,4 kg = -11,6 kg  (bmi 31,5 - fetma)
6/12 - 90,5 = -0,5 kg = -12,1 kg  (bmi 31,5 - fetma)
13/12 - 89,4 = 1,1 kg = -13,2 kg (bmi 30,8 - fetma)

Under 100 kg - 25/10
Under 95 kg - 15/11 (94,3 kg)
Under 90 kg - 13/12 (89,4 kg)
Under 85 kg -
Under 80 kg -

Äntligen har jag lämnat 90-talet och gått in på 80-talet!
Som jag sa till mannen i morse efter vägningen - jag vill under 88 kg! När jag åt Reductil så vägde jag som minst 88 kg, vad jag kan komma ihåg iallafall. Så man kan säga att det är nästa stora mål - under 88 kg!

Måste bara berätta om helgens bravader...
Hade kurs med jobbet hela fredagen. Gick faktiskt riktigt bra :-). Fick lasagne till lunch och det har jag ju provat tidigare med bra resultat. Det känns alltid bättre när man vet att det gått bra att äta det vid ett tidigare tillfälle :-).
På kvällen sen var det dags för julbord, ett riktigt traditionellt stort julbord!
Jag gick bara en sväng. Tog allt jag ville äta, fast inte så mycket av allt. Typ 4 sillbitar, 2 laxskivor, en skiva rostbiff, någon skiva korv, lite grönsaker mm.
De andra vid bordet hann gå både 2,3 och 4 gånger innan de var mätta. Jag satt och pillade med min mat i säkert 1-1½ timme. Det var så skönt att inte stressa. Fick i mig nästan allt faktiskt!
Höll mig till vatten att dricka. Tyvärr har jag väldigt svårt att dricka samtidigt som jag äter, men men det blir nog bättre det också :-).
Senare på kvällen, i baren, blev jag bjuden på en julmust (det har jag provat tidigare, men inte fungerat....). Väluppfostrad som jag är så häller jag upp halva flaskan och sitter och sippar på den under låååång tid :-). Jag fick iallafall i mig halva flaskan och det gick bra!

Lördagen sen kände jag mig uppblåst.... Men inte så det störde så mycket. Åt lunch på en restaurang, stekt fisk - gick bra :-). Fick äta för barnpriset utan att behöva visa mitt "kort".
Satt på Waynes sen och fikade med några kompisar. Drack varm choklad - funkade ganska bra, lite söt kanske...
På kvällen sen var det julfest med mannens jobb. Förrätt: kall jultallrik... Åt det som jag tyckte såg gott ut, men det gick inte länge innan hag trodde jag skulle få åka hem.... Fick i mig en ägghalva, ½ sillbit och lite lax... Det var en hel del "röror" och såser på som var ganska gräddiga och feta.... Varmrätten sen var en potatisgratäng som simmade i grädde.... Och en köttgryta med svamp - jag som har så svårt för svampsmak (om det inte är konserverad svamp dvs.). Fick i mig 2 tuggor, sen var det stopp...
Gick ut i ett annat rum och gick omkring lite samt att det var lite svalare i det rummet, vilket var tur. Det värsta gick över och jag bestämde mig för att vara kvar under kvällen.

Söndagen vaknade jag ganska pigg. Åt frukost och så innan vi åkte på hockeymatch med äldsta sonen. I väntan på att matchen skulle börja passade vi på att äta lunch. På barnmenyn stod det "upp till 12 år". Jag frågade om man som vuxen fick äta ur barnmenyn ändå, visade kortet och förklarade. Men nej, det fick man inte! Nehej tack, sa jag, då ska jag inte ha något. Snacka om att hon blev snopen och förklarade att jag kunde få en mindre portion men var tvungen att betala full pris ändå. Nej tack, sa jag igen. Tänker inte betala 95:- och äta 1/6-del eller något sånt. Som tur är har dom ett superfint salladsbord där så jag tog faktiskt en salladstallrik + att mannen hällde över lite av sin mat på en assiett, så jag blev inte utan helt och hållet. Men snacka om osmidig tjej!
Funderar faktiskt på att skriva en insändare under "dagens ris" eller något sådant. Vad tror ni andra om det?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0