Svårt och glad....

Igår och idag har jag inte mått nå bra alls... Vet inte vad det beror på... Det är inte må-illa-som i magsjuka-må-illa, utan mer må dåligt. Hmmm, skum förklaring...
Har iallafall flexat lite nu på morgonen och har inte kommit till jobbet förrän nu. Passat på att vila lite hemma samt göra undan lite tvätt.
Kan det vara därför jag mår dåligt? För att jag blir påverkad av allt som "förfaller" runt om kring mig? Tvätten hopar sig, dammråttorna likaså. Det är ju liksom inte likt mig...
Har dessutom svårt att få i mig vattnet. Har ju inte haft några problem med det tidigare, men nu får jag vara glad om jag får i mig ½ liter / dag...

Ställde mig på vågen idag.... 90,0 visade den :-). Förhoppningsvis är jag under 90 till måndag och den officiella vägningen. Fast det vette 17! Kurs hela fredagen och julbord på kvällen. Julbord med mannens jobb på lördag. Tur inget av de kostar mig något :-). Känns lite bortkastade pengar i så fall, betala 400:- och knappt äta något. Jag har iallafall bestämt mig för att bara äta sånt som ser gott ut och sånt som man inte äter varje dag, ska hålla mig till det kalla och framförallt fisk: sill, lax och sånt - mums!
Provade att dricka julmust i går - det gick inte! Skum känsla i magen...

Träffade en pappa till en av mina elever nyss, ute på parkeringen. Han frågade om jag hade gått ner i vikt :-). Kul att fler än bara de närmsta börjar se något :-).
Blev faktiskt lite besviken i söndags då jag och en kompis (P) var hem till en annan kompis (J) på lite tjej-jul-mys. P vet om operationen men inte J, har varit lite kluven på om jag ska berätta något eller inte... Hursomhelst så har jag ju gått ner ca 12 kg och det syns, men J säger ingenting... Jag hade nog hoppats på en liten kommentar ändå...

Nej, nu är det dags att värma lite lunch, lasagne blir det idag :-)
Skit också! Kom precis på att jag glömde proteinpulvret till eftermiddagsmellisens "drink" hemma!! Hinner nog hem en snabbis och hämta det mellan passen här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0