Mår illa!

Usch vad illa jag mår!
Så fort jag äter någonting känns det som om det står mig upp i halsen, mer än det brukar göra... Ingenting i matväg känns lockande... Vill bara ligga och vila ju...
I måndags började jag med B12, calcium och järntabletterna och det var ungefär då det började med illamåendet... Har läst på bipacksedeln på järntabletterna och illamående är tydligen en vanlig bieffekt. I forumet på FL var det en som hade svarat på min fråga, hon sa att man kan må illa om man får i sig för lite proteiner. Det är ju en fundering jag haft länge, om jag får i mig tillräckligt.
Så nu är frågan - varför mår jag illa? Beror det på maginfluensa, järntabletterna eller för lite proteiner??

Kommentarer
Postat av: Monika

Hej

Den 19 oktober gjorde jag en sleeve operation på cftk. Allt har gått bra, är dålig på mina mellanmål men för övrig går allt bra. Tänkte bara tala om att när jag började äta min järntabletter blev jag också jätte illamående och mådde rent allmänt dåligt. Men jag kämpade på med maten och nu har det gått över. Sen har jag alltid försökt prioritera proteinet så jag vet inte riktigt hur det påverkar. Jag lägger min röst på tabletterna.



// Monika



PS: Vill bara tillägga att jag tycker det är kul att läsa din blogg och följa fler som gjort samma operation som jag.

2010-12-02 @ 19:42:48
Postat av: Yvonne

Hej

jag hittade dig via en annan blogg. Jag var på kliniken samtidigt men inte som nyop utan den som fått ett läckage. Du kanske kommer ihåg mig? Kul att läsa din sida. Det har varit en lång väg men det går sakta framåt och jag vet att det kommer att sluta bra och jag kommer inte ångra mig. Har gått ner 15kilo o det känns fantastiskt. Kanske ses vi på livstidsskolan sen.. Kram o kämpa på med illamåendet. Ring till CFTK och fråga om råd!

2010-12-03 @ 20:47:53
Postat av: "Lotta"

Monika- vad kul att du följer min blogg :-). Jag gjorde ju också min sleeve på cftk, den 19/10 - vi måste ha varit där samtidigt ju ;-)



Yvonne - det är klart jag kommer ihåg dig! Har tänkt på dig många gånger och undrat hur det gick för dig. Skönt att höra att det går framåt för dig. Har du någon blogg, mail, facebook eller så? Vore himla kul att hålla kontakten, tycker jag iallafall :-).

Kram på er båda!

2010-12-04 @ 18:47:20
Postat av: Yvonne

Hej. Nej ingen blogg men en mail har jag.

Startade en blogg när jag skulle göra operationen. Men efter det som hände så orkade jag aldrig skriva så jag

la ner den. Klart vi ska hålla kontakten. Skriv till mig! ! Här kommer min gamla hederliga mail: [email protected]. Kram

2010-12-05 @ 08:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0